Sunday, October 13, 2013

Lista utan frågor

Ah, dessa listor. Stör mig på deras enformighet, läser alltjämt andras listor och gillar dom ändå på nåt plan så envisas också med att köra med dom själv allt emellanåt. Det här är en lista fast med frågorna borttagna:

Det har ju inte hänt så fruktansvärt mycket ännu. Vi var ute med hunden, den lekte med ekollon, hittade burkar & flaskor värda 60 cent, åt 2 Reissumies Tositumma, bästa brödet som finns just nu (för att göra lite reklam:). Bråkade lite för att jag inte ville se på 80-tals australiensisk musikfilm på morgonen. Min lunch bestod av bokstäverna L U N C HI natt drömde jag nånting om att jag var utomlands, hyrde en bil som hade en massa bensin kvar ännu när vi skulle lämna tillbaka den, blev bjuden på underliga droger som gjorde att man flög en liten stund och sedan blev man väldigt trött, nåns farsa som inte var det minsta berörd av knarkandet, underliga gråa öststatshus, sen Stockholms T-bana, en gammal vän som plötsligt insisterade att förföra en annan gammal vän (dom har nog aldrig träffat varandra irl). Poängen med allt det där minns jag inte. Dagens outfit består av gamla saker, halsduk, sånt. Den här hösten har jag lärt mig att sånt där teambuilding-mumbojumbo faktiskt fungerar på nåt plan. Nästa fest jag ska gå på är kanske den i Jyväskylä sen nån gång om 1000 år. Just nu är jag  irriterad på att jag inte kan uttrycka/bestämma mig. Däremot vill jag rekommendera våfflor. Min favoritlåt just nu är kanske Moderat: A new error. (Säg nån om ni vet varifrån det där syntthemat kommer - så bekant ju men kan inte placera det!) Hörde låten i Borgåbussen och det blev stämning direkt. Riktig bussåkarlåt.

2 comments:

Bohemian Maggie said...

Bra lista. (ingen ironi)

ponks said...

Tack! Var själv mycket störd på det här inlägget. Kanske mest på att texten blev sådär fel och att det verkade så besvärligt att fixa.