Friday, June 14, 2013

Helgen som komma skall

Som lugnet före stormen känns det här på stugan. Har gummistövlat omkring i skog och mark, klappat om ung och gammal hund, vädrat kläder, tvättat kläder, diskat, slappat, känt mig obeskrivligt trött, spelat nätbingo, drömt och sovit. Senare idag bär det av till Helsingfors och sen ska vi knöka in trumset, gitarr, dragspel och tre man i en liten Micra, eventuellt i ösregn.
Och eventuellt ska vi sen i rusningstrafik köra till Järvenpää.
Nååh, men jag har gott humör, ännu i varje fall. Ska agera chaufför och sen ska vi spela på Uuno-baari. Jag har ens aldrig varit i Järvenpää. Har tänkt ta massvis med foton, pröva på konstig mat och vara trevlig mot alla jag möter. Det brukar vara ett bra recept för framgång.
Sen ska vi övernatta på nåt skumt ställe (tänker även därifrån ta massvis med bilder) och på lördan ska vi spela på Ilo-festival tillsammans med stora gubbar, tänk det; Tuomari Nurmio och 22 Pistepirkko bland annat. Där ska jag stå på nån Männistön lava och bröta med dragspel. Nog har tiden allt gått.

No comments: