Monday, May 27, 2013

Hej, jag heter Börje, nu sparkar jag i gång symaskinen

Jaha, har ryckt upp mig lite. Det kanske inte är fullt så illa som det lät i förra inlägget, eller vad vet jag egentligen? Känner mig som en enda borderline-bakelse.
Jag är i allmänhet nöjd med hur allt står till just nu (den här minuten). Ska få ut min kandidatexamen nu äntligen snart och ska anmäla mig arbetslös över sommaren, ska få tyska gäster, senare London-Hongkong-gäster och ska själv också vara en hel del gäst, så det blir väl att göra i sommar. Har beställt bussbiljett så jag kan skicka hunden på grönbete (den betar, bokstavligen) så att jag själv kan syssla med parkhäng, lullfylla, båtar och folk o sånt där.
Nästa lördag har vi skivsläpp med Väinö Grön, ska nog länka hit så man kan lyssna på de nya låtarna också. Tycker att dom i alla fall är 40 % bättre än förra inspelningen. Är både nöjd och mindre nöjd med otightness och sånt, men vafaan, man ska inte streva efter pörfektness väl, hela tiden, huvudsaken är att man har bra attityd. (Jestas, vilka stavfel här smyger in nu.)
Imoron ska vi spela in vårt fjärde avsnitt med podd-Hanna, det blir spännande som vanligt; hemma med mikrofon, lurar och Skype. Vi ska prata om tvåsamhet, giftermål, heteronormativitet och nåt sånt; jag ska imoron smida vidare på den tanken - idag är jag bara sjukt lullig i huvudet.
Så ska jag sparka i gång symaskinen, och så ska jag göra en stop-motionfilm av något slag. Och ja, man håller sig sysselsatt, helt enkelt. Nu låter jag som om jag skulle heta Börje och figurera i en svensk dokumentärfilm om vanliga mänskor på landet.

No comments: