Saturday, April 27, 2013

En fjärt i universum är vad alla är

Bara ännu en grej som tål läsas om och om igen:

Jag hatar folk som tror att dom är enormt intressanta och speciella. En fjärt i universum är vad alla är. Och seriöst: ingen bryr sig ett skit om vad nån annan säger, har på sig eller "brinner för" eftersom alla är för upptagna med vad dom själva säger, har på sig eller vilket intryck dom gör. Och det ser så jävla fånigt ut att man bara vill försvinna av pinsamhet och skam å den andras vägnar. Faktum är att nästan alla, eller egentligen inte ens nästan alla utan ALLA i det här ankträsket är tråkiga, pretentiösa och smått fula dessutom. Ändå går alla omkring och tror att dom är kändisar eller på något sätt speciella. Eller angstar och känner sig missförstådda. Ingen vill ens förstå dej för det finns inget att förstå, du är tråkig, inse det. I hemlighet är jag tacksam för att jag besparas och inte behöver umgås med motbjudande egogalningar. Men det skulle jag aldrig säga högt eftersom någon kanske skulle bli ledsen och ta det PERSONLIGT.

Dagens guldpalm går till denna anynyma utfläkare. Gjorde min dag.

1 comment:

hanna said...

jävligt sant!