Wednesday, March 13, 2013

En korg frukt hem till mig, tack

Rostar brödkanter innan jag ska ta itu med skoluppgifter. En halv brödkant. Sedan rostar jag bitar av rågbröd som ramlat längst ner i påsen. Äter dom med ost. Kokar kaffe. Rostar lite till. Gör den vanliga bloggrundan. Vad skriver folk om? Njuter av tystnaden. Undrar hur allt ska bli. Tänker att idag om ett år, den 13.3, vad månne jag gör då? Månne saker och ting har ordnat upp sig, rett ut sig? Det känns lite som att jag är på toppen av nån slags kurva som sen kommer att gå neråt, stabilisera sig, samtidigt som en annan linje som hållit sig jävligt lågt kommer att söka sig uppåt. Det känns som att jag har blandat in mig i så många saker nu på sistone, så nån av dom bara måste bära med sig en korg frukt hem till mig. Så är det bara, så funkar det bara. Det kan omöjligtvis vara så att ALLT det här icke-vinstbringande som jag har satt näsan i blöt i, skulle vara bara skit. Eller? I don't know. Medborgarlön, ja tack.

No comments: