Wednesday, March 13, 2013

b u r n o u t

Att det ska vara så svårt att planera sin vardag. Det har gått veckor utan att jag har haft något alls att göra, och mitt i allt befinner jag mig i en situation då jag borde

1. göra ett arbete om vokal musik fram till barocken
2. skriva en utförlig auditiv musikanalys med ackordanvisningar till Stereolabs The Free Design
3. klippa ihop vår podcast så den löper smidigt
4. göra en jingle till podcasten
5. spela in nån slags mellanmusik till podcasten
6. rita nån slags logo för vår podcast
7. göra ett cd-omslag till en jeppisorkester
8. öva in ett tiotal finska poplåtar och arrangera dom på dragspel
9. rita ett seriealbum

Mindre viktigt men ändå relevant:

10. öva mer dragspel med väinö grön (jag hinner typ aldrig komma fram till VAD jag egentligen ska spela och HUR, det är bara att sen SPELA och så ser man hur det låter)
11. öva xaphoon med joona & valaat
12. ringa till Teosto och höra hur man gör när man ska fungera som arrangör och blah blah blah

SAMT gå ut med hunden, äta, diska, sova och allt det där normala. OCH i kväll har vi keikka på Kuka. Och på helgen ska vi spela in en skiva. Och i morgon ska jag sitta i receptionen för nåt symposium i Arken.
Är det underligt att jag känner mig helt svag i hela kroppen redan då jag ska stiga upp?
Nåja, allt det här (nästan) är roligt. Så jag borde inte klaga, bara göra. Men igår kväll kände jag igen det där stinget av vinäger i huvudet, den där sura tyngden av att nu är det fan för mycket bara, och så startade jag i gång Lotro igen och lät mig försvinna in i hästarnas, orcsens, goblinsens och de lärda trollkarlarnas värld. Det är skönt så länge det varar, men sen när man stänger av och tittar upp så sjunger det bara en ton mellan öronen på en (ett B oftast), det är alldeles mörkt och huvudet går på högvarv samtidigt som inget processeras. Och det går inte att somna. Och man får släpa gästmadrassen över golvet, kasta en fleecepläd på den och sen ligga där och olma sig under påslakanslöst täcke, kvida sig igenom nattens timmar (ok, överdrift), ligga och svettas tillsammans med hund som ständigt envisas med att lägga sig tvärs över madrassen, och detta eftersom man ju inte vill störa sin partner som måste upp och göra arbete som på riktigt är viktigt klockan sex.
Man är sitt eget helvetes smed.

2 comments:

den elaka bloggaren said...

så vad du vill är att parafrasera sartre: "helvetet är inte bara dom andra, det är en själv också".

ponks said...

Jo, jag sku nog faktiskt villa läsa den där Äcklet.