Monday, February 11, 2013

Grejer i örat

Jag har grejer som rör sig inuti mitt öra. Igår sköljde jag ur örat och visst kom det ut saker. Men nu misstänker jag att det också finns saker bakom trumhinnan. Hör ett prasslande ljud i örat när jag drar in luft genom näsan, som om nånting sögs mera inåt i huvudet. När jag gäspar så sprakar det till ungefär som i en gammal högtalare. Men öronen är så förrädiska. Dom är ju anpassade till att höra efter saker som finns utanför själva öronmusslan, inte tätt inpå den hinna som ska vibrera för att man ens ska uppfatta ljud. Att ha grejer invid trumhinnan är ungefär som att ha en typ så nära inpå sig att man står med näsan rätt in i hårfästet på den. Man vet inte ens vem det är eller vad det är för en typ.

2 comments:

M. Lindman said...

huj fan. bekant det där (h: the Ear). det är inget skoj det där om det känns som om det finns levande substans med en lite egen vilja inuti huvet, invid trumhinnan. kuslig beskrivning!

ponks said...

Jo, har hört det hela dan idag, det där livet bakom trumhinnan. Emellanåt tickar det som en klocka när jag andas. Hoho, scary! Tror och hoppas att det ändå ska vara litet vax bara som jag ska få utsköljt och utrotat med Removax :)