Wednesday, November 28, 2012

Gojorna

Plötsligt blev det allvar. Jag kanske ska ge bort mina gojor, bara sådär. Hittade en annons av en tant som redan har nymfkakaduor och som sade sig villa ha flera. Det slog mig bara mitt i allt att varför skulle man inte ge dom nånstans där dom kunde ha det lika bra om inte bättre än hos mig? Som det är nu är jag ju mera irriterad på dom än nöjd över att dom finns till. Fast jag har ju nog så många emotionella band med dom. Som jag släpade med dom till Finland med mig, på Viking Line. Som jag har inrett i deras utebur med glädje. För två somrar sen lyckades dom smita, men räddades i skogen efter två veckor, i prima skick! Det var helt otroligt.
Men ack, sommarn är bara tre månader, sen är de inne och skräpar och skitar ner igen. Och vintern & innetiden är så jäkla besvärlig. Är väldigt kluven.

No comments: