Friday, October 26, 2012

VRÅÅL

Vill skrika och gråta av allt dravel jag stöter på under uppsatsskrivandet:

"I ett sociokulturellt perspektiv är idéer, färdigheter och föreställningar tillgängliga för människan genom olika sociala praktiker. Kontexten vi befinner oss i påverkar vårt tänkande, vilka kunskaper vi har och vårt lärande. Vi formas som tänkande varelser genom att vi tar till oss samhälleliga erfarenheter och kollektivt utvecklade färdigheter genom interaktion."

NO SHIT, PUCKO?! DU KUNDE LIKA GÄRNA HA SAGT:

"I vår kultur blir vi dom vi blir genom att bara vara och genom att umgås med andra."

Satans pretto-humanist-fåntrattar, dö i hatt.

4 comments:

M. Lindman said...

(sori att jag spämmar din blogg)
: jublade på kontoret när jag läste det där. JUST SÅ ÄR DET. som filosof är det just den där typen av goja jag dagligdags spyr ur mig. Fy fan!

den elaka bloggaren said...

läste på facebook att en kompis i närpes hotade sin granne att om han ännu en gång för mycket kommer in till dem och kommenterar hur deras hundar beter sig så kommer han att slå in hans pannben (antar att det var en man eftersom han inte sku hota en kvinna på det viset). "dö i hatt" är mycket mer fint uttryckt än så. så du ser, på en skala mellan hur man uttrycker sig bland fiskgrossister i närpes och i humanistlitteratur så är du nånstans mittemellan. om det gör dig gladare.

Fru F said...

Hur ska man annors få ihop 80 sidor av akademiskt BLAH om inte med rejält ordbajseri.

Haha, dö i hatt, den var bra, tänker sno den :D

ponks said...

Ska försöka minnas det där "dö i hatt":) Ärligt sagt, så märkte jag inte ens att jag skrev det, förrän efteråt :/.

LINDMAN, SPAMMA SÅ MYCKET DU ORKAR!
Trevlig helg till er alla.
Jag har lämnat uppsatsen till dess öde nu (igen). Sånt där dravel är av ondo, men oifrånkomligt, tyvärr.