Monday, October 29, 2012

Heja Li Andersson, Åbos stolthet!

HEJA HEJA LI O VÄNSTERN HURRA OCH FRAMÅT OCH TJOLAHOPP TRALALALLANJEL RUTSCHBANA FILIFJÅ! Första morgonen efter ett val som jag verkligen är på gott humör, till och med med a hint of tears i ögonvrån. Nånting som aldrig förut har hänt har nämligen nu hänt; min kandidat fick flest röster i hela Åbo! MED NOLLBUDGET. Hon slog med andra ord både snuskfjäset Kanerva och Petteri Orpo vars nuna syntes på åbobussarna. Och hon är bara 25 år och är en av de vettigaste och mest jordnära politiker jag nånsin har träffat. Det är såna som hon som är ett levande hopp för att mänskor nån gång ska börja (våga) tänka i de banor vi behöver tänka i för att kunna få ett samhälle som har någorlunda mänskliga värderingar överhuvudtaget. Framåt Li!

Annat roligt jag har lärt mig den här morgonen: "Political high"- innedrog för politiskt likasinnade. Man uppnår ett euforiskt tillstånd av glädje för att det gått fint för ens kandidat eller parti.

"Hipster-kokoomus" = de gröna.

Och med de orden ska det här bli en riktigt bra dag.

2 comments:

den elaka bloggaren said...

hipster-kokoomus är ganska bra. de var skoj det där med li andersson. hoppas det kommer mer som henne som blandar in det gröna i det röda för jag måste nog rösta på vänsterförbundet i kommunalval för jag kan inte med de grönas ambvivalenta förhållande till kapitalismen.

ponks said...

det lär finnas flera unga vänsterkvinnor på framgång. en i oulu också. roligt!