Wednesday, September 26, 2012

Spending is something







Såna här fåntexter går att editera hur mycket som helst.


Idag; första springrundan med hunden, då den fyller ett på lördag (man ska vänta med att springa och sånt där tills dom har vuxit klart, har jag hört). Det gick fantastiskt bra. Nu kan man snabbt stöka undan långa promenader genom att springa dom.
Annars, inget nytt i onödighetens högborg. Jag har så många saker som är på hälft så jag idag kom fram till att jag måste börja med ett list-system, dvs göra en lista med saker som man relativt lätt kan få gjorda, och sen helt enkelt göra dom. Tillfredsställelsen blir alltid större då man konkret ser vad man har åstadkommit.

Det blir för varje år bara svårare att motivera sig för studiegången (och för andra saker också, för den delen). Då en två-årsperiod är slut, vill jag ha en ny två-årsperiod och så har det alltid varit, fast de senaste åren har varit annorlunda på den fronten. Jag har slagit rekord i förhållande-hållande, närmar mig fyra-årsstrecket with the same guy (och inga på sidan-hångel ens, ingenting), han måste vara helt fenomenal (han är). Och med studierna är jag inne på tredje året. Men ärligt sagt, jag börjar nog tänka att man måste vara av en viss sort för att åstadkomma sånt där som doktorsavhandlingar eller ens gradu-avhandlingar. Antingen måste man ha otroligt lite som annars motiverar en i livet, eller så måste man ha en brinnande passion för sitt ämne. I alla fall måste man besitta en sjujävlars kampanda. Jag beundrar verkligen såna som har fått såna där texter till stånd.


                                               

No comments: