Sunday, September 30, 2012

Skitsoppa

Jaha, och vad händer här på andra våningen? Dammsugaren har fixats, påsen tömdes och det dammade något infernaliskt. Mili har fått hosta, hostar som en gammal karl, för jävligt låter det, och slem kommer det upp också. Jag misstänker kennelhosta, en sån där jäklig hosta som är smittsam och som ibland likt en epidemi drabbar alla hundar i ett område.
Och jag har nu två dagar på mig att vara effektiv och prestera min biämneskandi om ockultism, andar och medier, den ska vara något så när klar till onsdan. Som vanligt har jag grymma krav på mig själv, men förmår inte annat än att sitta med datorn i famnen, glo och läsa bloggar, spela och fåna mig. Det ska alltid typ ett inre och yttre åskväder till att få mig att ta mig samman, först ska det angstas in i det sista. Sen brakar det till och jag får hjärtklappning och skit, sen kommer det grejer som i trans och så är saken gjord ganska effektivt och på inte så lång tid alls.
Får man hoppas, alltså. Jag är alltid rädd för att jag av nån anledning sen inte ska göra vad jag borde, och för varje år blir det mer och mer alarmerande med min motivation, koncentrationsförmåga, allmänna livslust ett-ceettera.. Jag kan liksom inte sitta och trycka locket över den kokande skitsoppa som bubblar inuti mig hur länge som helst. Känns som att det skvalpar över ibland.

No comments: