Thursday, July 19, 2012

Summa sumárum för sommaren hittills

... så vet man aldrig vad det ska bli för väder, åskradarn är helt sekaisin.
... så är det ankinvasion i Auraån
... så växer gräs, nässlor, gråbo och sånt med våldsam fart. Det inte bara växer, det växer så det BRAKAR och allt är ett enda trassel, grässtråna blir så långa så dom ramlar som fyllon ner över stigen där det är meningen att man ska gå
... så finns det inte några myggor att tala om, och när dom bits, så blir det inga myggbett
... så finns det fästingar att tala om
...så har jag inte sett speciellt många flugor ännu men dom lär ju komma
...liksom svamparna. Det lär bli svampINVASION i år, hoppas jag. Jag har nästan hela augusti och hela september inbokad för CRAZY-svampfrenzy i Vessöskogarna.

Idag fick jag höra att mitt prat är osammanhängande och pointless, och att jag aldrig vet vad jag ska komma fram till, vilket är helt sant. När jag hör mig själv prata är det som att lyssna på ett program utan regissör, en hjälplös radiopratare första gången framför mikrofon.
Mitt skrivande, däremot, lär vara klart och redigt. Så det är bara att fortsätta då.

No comments: