Monday, June 04, 2012

Varning, naturbilder

Idag har det gått trögt, men det var nästan det som var meningen med den här dagen. Jag har gått med ett plåster mellan ögonen eftersom glasögonen mittiallt har skavt upp ett konstigt rivsår på näsroten.

Mili kan i alla fall simma! Ett jädrans plaskande var det men det gick nog med lite guidance från old school-Manda.

Sen skulle den ner i alla vattendrag.
                                   Manda går passgång, dvs som en kamel.
Attans tråkigt med blombilder, men jag kunde inte låta bli. Naturens skönheter alltså.

Och bladskuggor såg jag.

Mossa. Så lustig ser den ut när den består av en massa små delar, som små dynor.

Och såg en sån här nagelspinnare.

Och vi genade genom skogen och jag trodde nästan att jag hade tappat bort mig men så där uppenbarade sig vägen sen igen.

Och jag har låtit mig fascineras av maskrosornas rundhet efter fröbildning.

Och så såg jag en padda. Den bara satt.

2 comments:

M. Lindman said...

Cool padda - fina bilder.

ponks said...

Tack! Paddor är, just det, coola. Dom chillar oftast.