Monday, June 11, 2012

Tillbaka till bottnen

Igår sjönk jag igen till bottnen, för att det nu inte ska gå alldeles för lysande för mig. Jag skulle bara spela "lite" Bejeweled, men det ledde till att jag började samla ihop points till en Phoenix Prism och satt uppe till kl. 2 och spelade & åt müsli bars och smörgåsar med slattriga sillbitar på. Allt emellanåt sprutade jag linsvätska i ögonen eftersom linserna höll på att växa sig fast i ögonen på mig av allt mitt blinklösa stirrande. Så där satt jag och tryckte på knappar med ansiktet blött av linsvätska. Tryck tryck tryck. Till sist kröp jag ner INUTI ett påslakan och drog ett överkast över mig, eftersom lakanen hängde våta ute på byksträcket. Utan att borsta tänderna, utan att tvätta mig. This is the glorious 30+ life. Ingenting har ändrat sig sedan jag var 18, förutom att man själv får bestämma allt.

Och så idag ringde telefonen OBARMHÄRTIGT tidigt. Jag svarade inte, och kommer heller inte att ringa upp personen i fråga. Dom som ringer före 10 på ens lediga dag förtjänar inte att ringas upp igen.

2 comments:

Fredrika said...

Fundera, skulle du byta liv med "Klanus Schön" - VD för en växande nätbutik som säljer textiler, politiker som hobby, 2-barnspappa, håller på renoverar en gammal byskola till ett luftigt hem, kör citymaasturi och "semester" betyder 2 veckor på ett spa i Mauritius = enormt hiilijalanjälki trots att tygerna trycks med vindkraft?

ponks said...

Enkelt svar: Nä.
Förresten, läs evilbarbie.ratata.fi. En smart flicka som tagit steget ut i karriären men som lite ångrar det, som funderar att va ha jag gett mig inpå.