Tuesday, June 05, 2012

Orm- och fästingdag

Idag har jag legat och slöritat en halvtimme i föräldrarnas trädgårdsgunga och sen sovit ryckigt en timme på det. Var med Mili till veterinären då den fått 1. öroninflammation, 2. skrapsår på benet och 3. röda utslag över hela kroppen. Att welcome to the countryside bara. Dessutom hittade jag en fästing på dens huvud när vi satt i väntrummet, så det var mycket att ta itu med för djurläkaren (vilket också syntes på räkningen, hehe. Och så tog hon t.om. betalt för borttagning av fästing, vilken skitstil. Jag hade kunnat vänta med att ens berätta om fästingen tills jag kommit hem, tagit bort den själv och bjudit familjen på dyr glass istället. Men man kan inte förutsäga allting. Parentesen slut.)
Nå väl, utslagen var bara myggbett och skrapsåret var heller ingenting, örat var infekterat och intresseklubben kan anteckna att nu har vi medicin.

Och så har vi sett en död huggorm och en kopparorm som var delad i två delar. Sen såg vi en snok som väste och var levande och äcklig. Fast den ju inte var giftig så var den äcklig. Jag tog en ormbild av den.





No comments: