Thursday, June 07, 2012

Last day before Turku


Jag fick också ett galet infall att fotografera alla blommor jag bara fick ögonen på här i kring. Kameran måste ha insett att mitt beteende var rent vansinnigt, så den bestämde sig för att (för första gången) fucka upp alla blombilderna. Det stod bara "filformat okänt" när jag skulle betrakta skönheterna på dataskärmen och så var alla bilderna gråa. Misstänker krångel med minneskortet.
Ja, ibland är det skönt när tekniken sviker. Man får möjlighet att inse att det har slagit slint och man har börjat fota blommor.

Ja, och så har jag sett en mårdhund! Den bara strök över gårdsplanen vid elvatiden på kvällen, var ett urhäftigt skogsdjur som inte riktigt liknar någonting. Jag läste sen om mårdhundar att man har gjort försök att föda upp dom i Ryssland på 1800-talet på grund av den eftertraktade vinterpälsen, men att försöket misslyckades eftersom mårdhundarna inte utvecklar fin päls i fångenskap. Alltså GO MÅRDHUND säger jag bara. Tar ingen skit!

2 comments:

Anonymous said...

Fan vad bra du skriver. Bästa bloggen på länge. Asgillar din synvinkel på Calle.

Hälsningar,
en som även börjat fota blommor. Suck.

ponks said...

Tack o lycka till med blombilderna;)