Wednesday, May 09, 2012

Maj

Ekosaab 610.

Mili drar invid stora fordon

Riktigt fin täppa i Raunistula

Här hänger man i Raunistula

Och Roxxie löövs Wildër, även i Raunistula

Buss nummer femton far genom gissa vad.

Here lives Tarja Chef-Little Island

Mili sprätter förbi en häftig port

Annat blingbling i Raunistula

Myskoga kulor på gårdsplan i Raunistula

Igen en sån här trevlig täppa

Och roskisar kan dom pynta

liksom avlagda frysboxar

Mili poserar med graffitikatten


Macedonia! Eller?

Raunistulan ruostesuojaamo. Man får fina inre bilder.

Mera portar

Kattn igen

Och titta såna hus det dyker upp i gränderna. Nästan som om man misstog sig för att vara i Christiania.

Annan port, suddig och jävlig bild men det var en så attans fin port så bilden måste med ändå.

Mili swaggin with da Hesburger-mugg

Yes, we're rollin

Rollin with da hamburgerpapplåda

Mili och jag korsar en stor och farlig väg

Min själ, det är inte så långt till centrum

3 comments:

M. Lindman said...

Fint! Vill ut och PROMENERA (& här sitter man i sin skitark)! Fint med staketsvarianter. Jag blir mer och mer nyfiken på Raunistula, fint ställe det.

Anna said...

Fiilis!

ponks said...

Jo, Raunistula är jättefint! Därför går jag ju där så mycket. Lite pittoreskt blandat med skräp och bara fulhet och sen lite obskyra inslag också som en metall-trä-gångbro som nån har slagit upp över Tammerforsfarleden, såndäna som man ser i östeuropa ofta. Så Raunistula erbjuder en ganska bra mix. Och jag har inte ens varit kring hela.