Tuesday, May 15, 2012

istället för det man måste

IDAG skulle jag borda skriva det sista på min kandidatuppsats, för i morgon är det faktiskt deadline, hoho. Istället kokar jag kaffe och cyklar hem femton kilo mat från posten och provar löptidsbyxor på hunden och spelar dragspel och går ut och gå, och tänker på fåniga satser som "en tunna späck", formulerar mig knasigt och spelar Bejeweled och gruvar mig inför framtiden samtidigt som jag känner mig lättsam i sinnet, lyssnar på Laila Kinnunen och klipper korv i små bitar, ominstallerar högtalarna och flyttar på sladdar, reder ut sladdar och städar och blandar gödsel i blomvattnet och kollar in grannen, rullar cigg, konstaterar att det är Kristi himmelsfärdsdag på torsdag, samt bakar baguette.
Och dom säger att jag har för långa meningar i min uppsats.

2 comments:

M. Lindman said...

"En tunna späck" - satsernas sats. Lycka till med skrivase!

den elaka bloggaren said...

" 'it is me' - the analytical school have yet to show, how and why this sentence makes perfect sense." för en tid sen låg jag och tänkte på att det där kunde ha varit en mening av den österrikiska filosofen wittgenstein istället för att somna och sen slog det mig att jag inte ens är säker på det. (det är alltså inte hans mening men jag fundera på om det skulle likna hans stil tillräckligt mycket)