Tuesday, March 20, 2012

(R)hundgång


Öu gaad. Idag är dagen då jag borde trolla fram en surrealistisk version av pappa i soffa med hund, för i morgon är föräldrar här med hela ekipaget och kaffe&tårta. Och jag vet inte vad det är, men det är som att jag har slutat studera. Javisst, jag studerar nog ännu, jag har valt kurser och alltihopa, men ingenting händer liksom. Jag vet inte om jag trycker på fel knappar eller om jag bara drömmer att jag gör skolarbete, men det kommer aldrig nåt svar från skolhållet, det kommer inga inkallningar till nya kurser, inga mail, inga påminnelser, så jag tänker att nå väl, dom hör väl av sig när dom saknar mig. Vilket man absolut INTE ska tänka i studiesammanhang, det borde ju en gammal räv som jag vid det här skedet veta.
Men sen jag har fått den här hunden har allt bara gått ut på att fylla dens matskål och gå ut med jämna mellanrum. Allt annat har skyfflats åt sidan som betydelselöst, min egen mat bland annat. Kan komma på än sjutiden att oj fan, man ska ju äta också. Vet inte när senast jag har varit såhär upptagen och samtidigt haft känslan av att INGENTING blir gjort, förutom det evinnerliga promenerandet, skitupplockandet och de fåniga sitt-och liggövningarna. Igår stupade jag i säng klockan nio och somnade faktiskt. Ja det vette fan vad som är på gång.
Nå, nu till surrealistmålningen.

No comments: