Monday, March 26, 2012

Klagobloggen vol. 17253

Istället för skrivande av metod: skrivande här. Istället för fokus: utvikning.

Svår natt. Hundfan så förbannat energisk efter att ha varit så duktig att den fick ett ENORMT ben med oxkött i - en dålig idé för efter att ha satt i sig hela benet drack den upp nästan en hel balja och sen ville den först inte sova utan leka, och sen när vi hade somnat så hade den kisat på golvet, samt antagligen kakkat också och ätit upp skiten (eller så kom kakkan från mina skor, det är oklart.)
Och sen var det tidig väckning men första koltrasten för i år fick mig på bra humör även om jag var uppe innan solen. Lonttis-koltrasten är bra, den kan härma bilalarm.

Nu sitter jag på biblioteket och försöker koncentrera mig även om pojkarna här intill pratar om veckoslutets rabalder och väcker FAN i mig - hur nån jävla Peppe har slagit huvudet fem gånger i väggen, pissat på gatan och varit heelt sekaisin. Satans jävla studerande som väl knappast har något gemensamt alls, annat än att de studerar på den här fucking lekskolan ÅA och sen har en orsak att doka ihop. Detta ständiga dokande och beskrivande av hur den ena och den andra har varit mer sekaisin än den ena och den andra, I couldn't fucking CARE less. Om tie år är dom alla gifta och vaxar bil.

Och när vi nu är i farten med den här klagandet, så kan jag ju meddetsamma ta upp det här med hur jag stör mig på vissa finlandssvenska bloggares jävla klagomål på "hur de t.ex. inte orkar klä på sig vettiga kläder" eller liknande, jamen HERRIGUUUD orkar du inte ens klä på dig flicka, stackars människa! Varför tror jag inte på dig? Kanske för att du sen fotar dig själv med rosa iphone och ser ut som en gulligt trött nyponros iklädd någon charmigt avlagd jacka eller farmors gamla stickade kofta och det är så RÖRANDE och inpå livet alltihopa - ja, alla känner sig träffade och kommenterar på varandras blogginlägg att "jååjåå, jag vet precis hur det är - jag ORKAR INTE HELLER KLÄÄ PÅÅ MIGG (DAAAAAA), tar endast på mig vettiga kläder två gånger i veckan, annars har jag bara huppare och håliga kalsonger" - ja men gör det då, WHO THE FUCK CARES?! Varför detta ständiga tjafs om hur muka obrydd man är om världen och sig själv när det enda de tycks ha att skriva om är just om hur mycket de tycks bry sig om sig själva och deras fucking vara-eller-icke-vara yllesocksgulliga?

Ursäkta, är så jävla stressad bara. Det är inte meningen att vara en sån bitter typ idag, men så blir det ibland. Kännen er icke träffade. Men jag tar gärna emot bilder av folk på emailen lottagreen@hotmail.com. Skicka bilder dit så får ni dom tillbaka hårt kritiserade och med utförliga beskrivningar om hur fel jag tycker att ni klär er och hur pissiga ni ser ut att vara, både utanpå och inuti.

10 comments:

Situationsdiktaren said...

Moaahhahhahahhahhaa!

Kan inte sluta garva.

ponks said...

Bra. Rätt reaktion! Man ska inte skriva när man har PMS.

Fredrika said...

Det du skrivit är inte någon pms-virrighet utan kall fakta. Finlandssvenska bloggosfären är värre än Hollywood och Dubai!

John Dantzer said...

Here is a sentence through google translate: "If the tie year, they all married and waxing the car."
I like it!

ponks said...

Hahaha. Google translate = lööve. (Correct sentence: In ten years, they are all married and waxing cars.) I'm sorry I keep writing in Swedish. It's just SO MUCH more easy&fun for me.

John Dantzer said...

Don't write for anyone but yourself... And gnomes.

den elaka bloggaren said...

jag tänkte en gång publicera ett foto på mitt bara ben med ett knäskydd på som jag hade tagit med mobilens kamera i en spegel, men jag gjorde det inte. det var en så ohyggligt ful bild. och jag visste inte helt vad jag sku skriva. "dom här knäskydden skaffade jag efter att mitt ena knä en gång efter brottningen svällde upp som en golfboll, gud så svart det är!"?

ponks said...

Varför ville du från första början sätta dit den bilden då?

den elaka bloggaren said...

alltså som kommentar till alla supergulliga "såhär ser jag ut idag i spegeln till skillnad från hur jag såg ut igår"-bloggar.

ponks said...

aah! Förståss.