Monday, February 27, 2012

Diskussion som jag bara är tvungen att plita ner för att aldrig glömma

- Så du är bisexuell?
- Jo, det kan man nog säga.
- Aja, är din pojkvän också bisexuell då eller?
- Jo, det är han väl nog också.
- Aj, har ni någo öppet förhållande?

Det är så typiskt det här att man genast anses vara nån form av sexmonster så fort man nämner att man eventuellt har nån avvikande läggning. Skulle jag ha dragit till med att jag är lesbisk skulle väl karln ha föreställt mig att jag går och dreglar efter VARENDASTE en flicka på festen. VARJE flicka vill jag dra byxorna av, jo för jag är lesbisk och helt SJUK av kåthet. Jag kan inte tänka på annat än nakna kvinnor exakt hela tiden, för jag är ju lesbisk och helt kukkuu-kreisiger i huvudet jo. Eller hur? Jag kan inte ha ett vanligt jobb för jag kan inte koncentrera mig på något annat än det kvinnliga könsorganet.

Medan jag anser att varenda kokko mer eller mindre kan ha vilken sexuell läggning som helst, kan sexuell medvetenhet för en annan betyda nåt helt annat, brutalt, vad vet jag.

5 comments:

M. Lindman said...

underbart.

Caj said...

Ah, vilken härlig diskussion. Hoppas personen någon gång slås av vad den egentligen sa ... Det kan vara stor skillnad på vår generation och nästa, vilket jag är glad för. Mina barn kommer i kontakt med personer med alternativa sexuella läggningar ganska ofta så för dem är det ingenting konstigt med att vi just nu hyr in oss hos två män som är ihop. Men när vi var små så var man nog ganska hemlig med sånt.

ponks said...

Jag blir alltid lika paff, för det här var ingen homofientlig typ eller sådär, han var en ung, helt vettig finsk man bara och allmänt intresserad av folk. Hur vi kom in på den där diskussionen är också sen ett fall för sig, hoho. Det var typ så att ingen av flickorna visade nåt direkt intresse för karlarna TROTS att vi alla var i fyllan - så då hade dom väl all rätt att anta att alla flickor måsta vara lesbiska. Hahahah. Jo, sådär resonerar folk alltså.
Och eftersom vi inte var direkt lesbiska då heller, så fick man anta att vi i varje fall var bisexuella? Vilket dom ju sedan fick rätt i då, på ett sätt..

ponks said...

Men jo, barn är så bra för dom fördömer ju inget av sig själva, dom tar bara efter de vuxna omkring sig:) På det sättet är de så härligt formbara och impulsiva, säger de mest tokiga saker hela tiden.

Caj said...

Fast lustigt paradoxalt att "ingen av flickorna visade nåt direkt intresse för karlarna" men om man sen visar sig vara bisexuell så antas man vara så intresserad av ALLA att man inte kan hålla sig i skinnet. Nåväl ...