Sunday, February 05, 2012

Åka tåg

Jag ska till Helsingfors idag, på valvaka hos kamrat Pia och det ska bli så sjuukt spännande. Jag ska åka tåg och allt världens. Gå via en Siwa och köpa nåt slags bakverk. Så gör man när man ska på visit, nämligen, man tar med sig något.
Sen har man väska med sig med pyjamas och tandborste och lektyr till tågfärden, såklart. Även om man kommer att sitta och dumglo på landskapet utanför samtidigt som man lyssnar på och processar varje ord som sägs i vagnen, så det är ju fullkomligt omöjligt att läsa ändå. Men man har i alla fall bok med. OM man skulle bli ensam i en vagn och fönstren skulle vara igentätade.
Nej nu är jag så nervös att jag måste gå, vilket jag måste i varje fall om jag ska hinna med treans tåg.

2 comments:

Anonymous said...

Vad mysigt! Både att åka tåg och att sitta på valvaka hos en vän med bakverk framför sig.
Det blir en spännande kväll och vem som än vinner, så nog har det här presidentvalet fått många att tänka på värderingar av olika slag.

Ha det gott!

ponks said...

Roligt att du hittat hit! Resan gick bra. Presidentvalet inte så bra, ju. Men det får man leva med.