Tuesday, January 17, 2012

Hör ni folk, nu ska ni rösta!

Det blir fåniga meningsbyten och omväxlande tongångar här på bloggsatan nu, men jag insåg att gårdagens blaj just är sånt som man INTE ska tänka på i valtider. Det finns folk som jobbar som attan, som ger av sin egen tid för att sprida information, prata på radion, dela ut flygblad och gå på stan och prata med folk, allt för att föra fram något de tror på. Jag är själv en lat jävel som inte alltför mycket orkar stå och visa mitt stöd eller min åsikt om nån sak på stan, men det minsta jag kan göra är ju att ge en röst på nån som kämpar för det jag står för. Det sista man ska göra är att börja låta moloken för att man "inte är i majoritet". Jag kan inte fatta hur jag kunde skriva nåt så uppgivet igår, men sån där är människan: ombytlig. Inte attan har det nån betydelse om man vinner eller är i majoritet eller inte, huvudsaken är att man visar vad man står för.
Ut och rösta med er.

No comments: