Sunday, January 01, 2012

Det första inlägget för år 2012

Jag skulle villa skriva några fåniga inledningsord för det här nya året, 2012. Visst låter det märkvärdigt bara att säga det, tvåtusentolv? Så mycket man har hört kring detta årtal, så många konspirationer, så mycket blaj.
Det finns alltid möjligheter att uppleva nya saker. Även om det är bara några få timmar kvar av ett år, kan man få uppleva saker man aldrig har upplevt förut. Någon timme innan klockan rang in det nya året igår brakade jag ihop med en stol som gick i bitar. På en halv sekund gick jag från konverserande mänska till ihopvikt sak nere på golvet. Det var en upplevelse.

Nu håller papegojorna bokstavligen på att överta hela köket så det är bäst att jag som överlägsen art går dit och sätter stopp för det hela.

2 comments:

M. Lindman said...

det var nog en underlig syn från mitt håll också. Plötsligt befann du dig på resa i luften, destination: golv.

ponks said...

haha, jo exakt. och det gick så snabbt. och tystnaden där direkt efter: månne hon slog sig? Var ganska förvånad över hur artiga alla var, tänkte direkt att om samma sak hade hänt i Guatemala så hade folk garvat så att också deras stolar hade gått sönder.