Monday, January 02, 2012

Det andra inlägget för år 2012

Här tar jag raskt initiativ till ytterligare ett inlägg för år 2012. Jag kunde inte somna igår. Det skulle kanske ha gått, om jag bara hade bemästrat förmågan att kunna varva ner. Efter att i omgångar ha snarkat i soffan hela dan, kändes det helt omöjligt att sen somna i sängen och jag steg upp och satt uppe ända till kl 4 och spelade alla mina addiktiva favoritspel. Så att idag när det då är måndag, och det är meningen att man ska ha sovit av sig nyårsruset, tvättat bort lukten och vara klar för årets nya utmaningar, är jag om möjligt i ännu sämre skick än igår. Jag sov till halvtvå och jag hade kunnat bli där om inte papegojorna hade sprungit av och an på pinnarna inne i buren - ett tecken på att nu attan ska dom ut därifrån. När jag steg upp var min kropp 80 år, synen var luddig och kisiblåsan sprängfylld. Oftast ska man inte låtsas vara något annat än det man är.

No comments: