Saturday, December 31, 2011

Gott Nytt År

Årets sista inlägg: År 2011 skrev jag 146 inlägg, vilket slår nytt rekord för inlägg per år på den här bloggen. Hurra!
Om man skulle summera det här året? Det har varit ett av de mest lärorika åren på länge. Jag har satt oändligt många timmar på diverse fånigheter som dataspel och Scrabble, men däremellan har jag effektivt fått studier och måsten skyfflade ur världen.
Jag har blivit vän med tanken på att man inte behöver åstadkomma så mycket, faktiskt otroligt lite för att ändå vara nöjd. Jag har lärt mig att det viktigaste jag har är min fritid, och sen är det inte så noga vad jag gör av den. Jag tror att man först måste bli just vän med den tanken, och därefter kanske man kan bli produktiv på något plan igen. Huvudsaken är att man inte känner sig pressad.
Jag har känt mig mindre oroad, och faktiskt aktivt arbetat för att oroa mig mindre överlag. Jag har umgåtts mer med mina studiekamrater (ja, typ två gånger!) och jag gillar dom som fan, ju.
Jag har haft glädjen att träffa en hel del nya mänskor som jag också tycker mycket om: Be, Nora och Nilla bland andra.
Jag har ätit otroligt dåligt det här året, det har jag faktiskt. Inte satsat det minsta på mat, men så har hemoglobinvärdena ändå varit hur bra som helst, och jag är friskare än nånsin så det är inga problem med den saken. Men jag har känt mig styvare än vanligt (intresseklubben antecknar, alltså). Jag har funderat på att man borde börja tänja och sånt där tråkigt, eftersom man blir äldre och (tydligen) otroligt mycket mindre flexibel i kroppen.
Jag har känt mig positiv! Jag har börjat avsky ironi och sån där klumpig, barnslig negativitet som var det jag körde med så länge. Istället gillar jag glädje, genuinitet, schlagerdängor och vänskap. Gott Nytt År!

1 comment:

Unknown said...

Glädjen är ömsesidig.