Tuesday, August 23, 2011

Nä, jag är i svampskogen

Idag när jag vaknade så regnade det. Jävlar, det hade jag väntat på. Regn betyder svampexplosion, och visst attan hade det kommit mer svamp bara under några timmar. Jag gick på en morgonpromenad i helgul regnutstyrsel och proppade en plastpåse full med Karl Johan, fick fortsätta i regnrocksfickorna dit jag tråttade citronslemskivlingar. Det känns fånigt att kisa i skogen när man är klädd som ett jävla signalhorn, känns som att alla skogens väsen tittar på en för att man inte alls smälter in i omgivningen.
Hunden var inte så nöjd över regnet och fick en fånig mittbena längs med ryggen. Hon var rent uttråkad när jag envisades med att hitta ännu fler svampar, satt vid vägen och tittade hemåt sådär att vink, vink, där bor vi. Nu försöker jag torka svamp i ugnen. Dom ringde från jobbet och undrade att om jag var i Åbo och kanske kunde jobba. Jag var så jäkla nöjd över mitt svar, att nä jag är i svampskogen. Hähähä. Jag har flera plåtar full med svamp som jag inte helt vet vad allt jag ska göra med. Torkning är ju nog det bästa alternativet, men när det ska ta så arma länge.

Mor anfaller svampen

No comments: