Friday, August 19, 2011

Konstens what?


Så vart det Konstens natt i Åbo. Ett digert program och mychi folk på stan. För en gångs inte total fyllekoma, åtminstone inte där jag gick. Det finaste under natten var nog regnbågen, men det var annars också en bra och mysko kväll. Såg en usel performans och fick än en gång erfara att man måste "gräva i skiten" om man ska få nån bra konstupplevelse nån gång. Man måste se på allt, följa med allt och så ibland kan det gnistra till.
Såg mitt livs första karkkibuss - som en butiksbuss fast fullastad med bara chips o gota. Invid stod en piercingbuss med strålkastare och fula piercingar. Nere på vattnet lär nån ska ha spelat flöjt i en gigantisk boll. Jag säger då det. Högkultur, godis och navelringar.

2 comments:

NaNaVa said...

Jag såg bollen och hörde flöjten! Och sen köpte jag Porvoon laku. Fast den var nog mycket äckligare än den skulle vara.

ponks said...

Porvoon laku är inte så jävla god, nä. Kouvolan är faktiskt bättre. Det borde man kanske inte få säga som borgåbo, men i alla fall.