Wednesday, August 24, 2011

En dag som igår

Dagen fortsatte på lika vis som igår. Det är galet vad mycket det ska skrivas härifrån fast det inte händer mycket mer än att vinden byter riktning nån gång eller molnen far åt ett håll och vågorna åt ett annat. Då står man allt förbryllat och kikar.
Idag har jag tagit det lite lugnare med svampplockningen och har också börjat torka svamparna i stället för att steka bort vattnet och sen frysa in. Det är roligare att ha torr, väldoftande svamp på burk, än att ha tie fula fryspåsar med svamp som sen ska tina upp och bli till en oaptitlig gegga.
Idag rodde jag och hunden ut till lilla tackholmen, en syssla som man gör alltid nu och då när man tycker att man har suttit ett bra tag i gungan. Där tog hunden ett dopp och jag förfärades av hur mycket alger det fanns i vattnet där.
Jag försökte fota det och fick till en bild som skulle passa på nån krautrockskiva från Tyskland.


Hunden doppade sig vid Tackholmen


För övrigt har jag som sagt lite gått i skogen och lite plockat svamp och fått syn på den här:



1 comment:

M. Lindman said...

haha, verkligen krautig bild av algerna! nu ska jag nog sätta på lite Neu! tror jag bestämt.