Friday, April 01, 2011

Lotro vs svampplockning




Hej världen, jag har en addiktiv personlighet. Jag fastnar gärna för saker, gärna sånt som försätter hjärnan i ett nolläge i vilket allting känns ordnat och tankarna far förbi som på rullband, ihoppackade och prydliga. Nästa uppgift, nästa uppgift, nästa uppgift. Nu är det Lotro som gäller, Lord Of The Rings online. Ett spel. Ett onlinespel igen, den här gången av den avancerade sorten, med andra ord har jag uppgraderat från de där Bejeweled-aktiga nonsensspelen till ett sånt där spel som man inte behöver skämmas för att man spelar.
Jag skulle villa jämföra onlinespelande med svampplockning, för äventyrsgraden är ungefär precis den samma. Jag sätter gärna än 4-5 timmar på svampplockning och kanske mera om man inte hade behövt gå hem för att äta och sånt där, och likaså sätter jag gärna 4-5 timmar (och mer) till onlinespel av det här slaget. Det är äventyret, det är ovissheten om vad man ska hitta, det är exakt det samma i svampskogen. Annars vet jag inte vad för spelliknande situationer man skulle ha i vakna livet om inte typ guldgrävande eller sånt. Flasksamling på helgerna kanske? Nå, jag nöjer mig tills vidare med Lotro och ska hålla spelandet på en något så när okej nivå, dvs försöka.

1 comment:

jittermouse said...

Wow. Det får ju game:andet att låta riktigt hälsosamt! Den här pararellen ska jag komma ihåg nästa gång jag får kritik.. X)