Wednesday, October 27, 2010

Vad allt skulle man villa sätta på shuffle?

Jag läste ett inlägg om att lyssna på ipod på shuffle och M skrev om hur roligt det var när gamla låtar spelades upp liksom tagna ur sitt sammanhang, utan att man kunde vara i nåt färdigt sinnestillstånd innan man lyssnade på dom.
Till sist ställde han sig frågan; undrar vad annat än musiken man kunde sätta på shuffle?

Jag tar frågan på största allvar och föreslår:

1. Resor på shuffle. Man köper en biljett, ser vart man far. Lite som Napakymppi utan störande jätkän.
2. Kaveri-shuffle. Man signar upp i shuffle-verksamheten kommer överens om ett klockslag, sen går man nånstans och får tilldelat en kamrat som man aldrig har träffat förr.
3. Restaurang-shuffle: SURPRISEMÅLTID! Man betalar och så ser man vad man får. Fan vad jag hade gillat det!
4. Dating-shuffle. Finns redan under namnet speed-dating. Boring.

(Onödig parentes: När jag säger shuffle kommer jag att tänka på Suffeli. Mmm.)

5. Årstidsshuffle. Oooh, I´d löööv årstidsshuffle. Tänk, efter sommar kunde det bli vår och efter vinter sommar igen direkt.
6. Tidsshuffle. Dagarna skulle kastas om. Man kunde somna på en tisdag, vakna och det är fredag.
Ok, nu börjar det här spåra ut.

2 comments:

Micke said...

Hah haa, tack för det, var precis så jag menade. Tänk vad många saker i livet som skulle vara nya och fräscha om de kom som en överraskning!

ponks said...

Så tycker jag också. Att slippa planera för att man inte kan veta vad som ska komma är kanske den bästa shuffle-egenskapen.