Monday, October 18, 2010

Uppräkning

Tycker om att räkna upp saker.
Flytväst, termometer, ankare, metspö, maskburk, krokar.
Det där var saker man kan tänkas ha med sig i en roddbåt. Termometern vet jag inte men den kom nu med.

Sill, lasagne, potis, rabarber, bearnaisesås, vitlöksklyftor, ananas, majs.
Det där var ingredienser.

Majs, tomater, tomatsås, ost, mozzarella, emmentaler, champinjoner.
Det där var specifika ingredienser som jag skulle villa ha på en pizza.
Jag vet att "ost, mozzarella och emmentaler" är upprepning och fåneri, men regeln när man skriver sånt här, är att man inte får ändra efteråt.

Jag har hört att mozzarella-emmentaler ska vara en bra ostkombination på pizza.
Det var egentligen inte emmentaler men jag minns inte vad den andra osten hette så det fick bli emmentaler, som också är en god ost.

No comments: