Wednesday, October 27, 2010

Solen har just slocknat. Jaha jaha, ska vi ta kaffi nu?



Det finns folk som nästan lever på att sprida skrämselpropaganda om kommande istider, utomjordiska attacker, chemtrails, undergången och dylikt. Det senaste jag läste om var att golfströmmen är borta. Eller ja, så förstod jag. Delar av den nordatlantiska strömmen är död pga BP:s oljekatastrof i USA. Jaha. Och vi kommer antagligen att frysa ihjäl. Just så.
Det är så underligt, som om farorna hotar allstans ifrån men ingen riktigt bryr sig. Man vet inte när det lönar sig att bry sig på riktigt, och jag tror att skulle det nu komma nån fruktansvärd epidemi så skulle folk inte riktigt fatta det. Dom skulle se på nyheterna och sen vara sådär att jaha, en ny svininfluensa.
Och skulle en hel del människor dö för att de inte har råd med skitdyrt vaccin, då skulle vi rika bara tänka att vilken tur att vi hör till dem som kan vaccinera sig. Det är så man har lärt sig att göra, pusta ut och tänka att fan vad man är lyckligt lottad här i världen. Vilken tur att man inte hör till dom, ja vilken tur säger morsan.

Det är nästan som om vissa riktigt gottar sig åt att det går åt helvete för världen, då är det nån jävel som myser i sin länsstol och tänker där fick dom/vi sig.
Igen misstänker jag att det här är en sån här sysselsättning för såna som är vana vid en hög levnadsstandard, som föreställer sig att det skulle vara skithäftigt med lite misär och hunger, "att få kämpa lite". Jojo, sånt har vi sett på teve, det är coolt att måsta kämpa lite och hugga sin egen ved och sånt där.
Nog finns det antagligen hemlösa som önskar att det vore över med världen fort men antagligen på ett mer uppgivet, mindre romantiserande sätt.
Äh, vafan vet jag.

P.S. Golfströmmen hälsar: jag rinner och mår bra. Tydligen var det så.
Jag läste inte den där artikeln så noga, det gör jag sällan.

No comments: