Monday, August 10, 2009

Joni oh Joni


Det flyter på idag. Jag har låtit musik av alla de slag strömma ut ur högtalarna, det känns faktiskt så som att musiken rent fysiskt strömmar ut och konkretiserar sig i mig och till och med i mina möbler. Jag är helt säker på att mina växter har samma musiksmak som jag. Hade man filmat växterna i slow motion hade man sett hur dom från att ha varit slappa och loja på morgonen, hade sträckt på sig till tonerna av Dungen, Mohammed Rafi och Yann Tiersen.
Nytt fynd för idag (jag är lite sen med att hitta saker som folk lyssnat på i årtionden): Joni Mitchell. Jag kan förstå att man kan ogilla henne på grund av ljudbild och onödig finslipningshet, men milde tid dom där melodierna! Som hon hittar på... Det kryper i mig av vilja att bara sjunga rätt ut om allt och ingenting i en massa olika harmonier, och jag ska fan göra det ännu. Jag menar lyssna på The Arrangement. Är det inte helt otroligt? Det är här man är nere på molekylnivå i vad som kan få en mänska att känna sig lite levande för ett ögonblick.

No comments: