Wednesday, February 04, 2009

Mest arg hela tiden

Hej blogg, jag har dissat dig ett tag för att jag är osäker på vad jag vill med dig och allt annat.

Jag stör mig på:
1. Mänskor som är oförmögna att se sina egna mönster
2. Mänskor som försvarar arbetssamhället med motiv som typ "men vad ska man göra då?"
3. Mänskor som skyndar och konsumerar och skriver på sin Facebook-status ungefär att "ajaj så for tvättmaskinen sönder, det blir ingen ny soffgrupp i varje fall."

Är jag onormal när jag blir så arg att jag inte kan sova om natten pga sådana påståenden?
Vem är jag att komma och fingervisa och anklaga andras sätt att leva?
Jag vet inte, jag bara skulle villa sova ordentligt en natt.
Eller prata med en människa som förstår. Eller komma på något sätt att rymma ifrån alltihop, eller ändra på alltihop (alltihop?) eller kanske mest av allt – våga bryta upp och flytta in i skogen.

3 comments:

M. Lindman said...

Arbetssamhället är bara skit.
H: En som också är arg.

ponks said...

Oja, bara skit!

Peter said...

Du har väldigt bra musiksmak! Tack för Faulknercitatet också... Jag snor det.