Monday, May 26, 2008

Jetlagged after Copenhagen or one hour - what a strain!


If you sometimes by mistake happen to look at your life from another person´s perspective, it might look more fun again. But unfortunately, mostly you´re trapped in your own body and are forced to walk around thinking your own thoughts, and they usually make you neither happy nor smart.




Running hurts but the after effect is kinda nice. Either you eat cakes all day long and look like shit but feel happy or you run once in a while and eat those cakes and the cakes disappear and you look kinda good, but are you happy?
Does this make any sense? Of course not. Give me a job, please.

Enough rubbish.
Tillbaka i byhålan efter en veckas småsvirande i Köpenhamn och Malmö. Kom fram till att jag kunde flytta ner dit närsomhelst igen, för att jag bara trivs så förbannat bra där! Det är som ett andra hem för mig, och det där med att jag pratar danska bättre än finska kanske har en viss betydelse, vem vet.
I alla fall, det var vackert i Köpenhamn. Och allt var lite underligt, eftersom jag hälsade på gamla goda vänner samtidigt som jag var där med en som det var meningen att jag skulle vara kär i. Nu ska jag inte gå in på detaljer, men det blir ju så lätt så! Jag spelade lite apa fast jag inte ens var full och det var inte så lyckat. Fransmännen tittade oförstående på mig och så blev allt lite svårt och odefinierbart.
Kan man få jetlag efter att ha varit i Köpenhamn? Isåfall har jag det nu.



Eftersom jag har varit borta har det som vanligt hänt EN MASSA

Ryssland vann eurovisionen! Jeee! Skitmusik som vinner, I love it. Finnar som blir sura och får mindervärdighetskomplex, give me more!!! Finland sämst av de nordiska bidragen, hurra hurra hurra! Ska dom lära sig nu att heavy inte funkar tre år i rad? Vad hände med Finland som ett land som kommer med "nyskapande bidrag?" INGENTING! För det hände aldrig! Lordi var en slump. Muahhahahahahaha. Hejdå skitfinland.
Hej Morten Suurballe.

2 comments:

Amyndra said...

så, jag kommer ner till hesa i slutet av veckan. antagligen. men jag ska till YLE på möte etc. sen sticker jag till italien. vi ses på andra sidan din sydamerika-resa. kramar!

ponks said...

Bara knalla på hårt tills vi ses igen, pigen!