Sunday, November 18, 2007

Fucking Finland

Usch. Nu drabbades jag av en sån där obehaglig känsla av att jag inte vill till Finland. Den kommer alltid när man bara lite föreställer sig hur det är att gå till butiken, hur det är att sitta vid middagsbord och prata finlandssvenska och höra dom där SMÅ CIRKLARNA gå i sina gängor, hur molnen far förbi på himlen som välver sig över ett land där nästan uteslutande FINNAR går på gatorna. Man behöver bara läsa en nyhet på x3m om att det ska komma en arabisk version av MTV och fördomarna och dom små "hehhe"-kommentarerna haglar. Jag HATAR detta! Jag orkar inte med ett land som har så mycket att gå igenom, som fortfarande tror att "det nog är bäst bara alla håller sig inom sina gränser", som har en genomgående rasitisk grundinställning bland äldre, och där man helt utan att nån ens vänder på huvudet kan säga främlingsfientliga saker i högstadiet, för att där inte FINNS nån utlänning i klassrummet!
Blä.

3 comments:

Anonymous said...

usch. jag önskar att jag kunde säga att nä, int är det alls så, kom hem bara! men jag kan inte ens låtsas!

men jag skulle nog gilla att se dej här!

ponks said...

Vi ses snart, pippelipia! då ska vi sjunga på snöhögar om det fortfarande finns såna.

Anonymous said...

hehe. vi får nog sjunga nån annanstans. fast vi är helt enormt bakom takana så har detdär nymoderna fenomenet "klimatförändring" hittat hit också. men kiva ska de bli!!