Wednesday, June 20, 2007

Så lyckas jag igen


Oj gud, nu har jag alltså skämt ut mig rejält. Frågan är om jag inte har sparkat mig själv från mitt jobb? Jag tyckte väl att det gick lite för bra, detta. Igår hade jag en av de där riktigt slöa dagarna. Jag skulle linka till företaget jag jobbar på från olika webbkataloger (vågar inte ens skriva företagets namn här ifall nån hittar det IGEN) och så svarade jag dumt nog på en intervju som poppade upp i en ruta, och jag svarade som om jag hade varit boss på företaget typ, tillbakalutad i en stol ”well I am just a worker, I don´t know” och allt möjligt bullshit man kan tänka sig. ”I am just babbling while the soup is boiling”. Vad händer – jo intervjun blir publicerad på en internetsida och bossarna I USA hittar den och skriver min boss här i Tyskland – “who the hell is Charlotta” och vem har skrivit sånt blaj under företagets namn? Min chef här hade svarat att Charlotta är en ”swedish writer” som dom har här över sommaren och då hade USA-mupparna svarat ”is she blond?” Hahahaha.
I alla fall – jag kan inte riktigt ännu skratta åt detta, det var så in i helvete pinsamt det här och nu har jag försökt radera intervjun hela eftermiddagen och kanske till och med lyckats.
Jag och min ENORMA käft alltså, när ska jag lära mig att bara jobba på som vanligt folk, utan att med jämna mellanrum drabbas av känslan att måsta sabotera det för mig själv?

5 comments:

suzui said...

well as they say, any publicity is good publicity!
oroa dig inte, det går nog över, internet dumheter varar nu ännu kortare än tidningar. och tiden där är väl snart över eller hur?

ponks said...

jo tack o lov. jag får bara ligga lågt med en våt pannlapp över huvudet, så blir det nog bra.

Anonymous said...

jag har läst vad du skrev och du är inget att oroa om. kanske du ska bli den official förespråkaren nu :D

haha. "is she blond".

ken said...

inte är du blond.
hårfärgen är väl lite obestämbar, vild och crazy?

ponks said...

lustigt. i portugal och mexico yo soy una guera. helt klart blond.
i finland är jag snarare brunett eller redhead.
vad är jag?